Wójt Gminy Radzanowo informuje rolników o możliwości zgłaszania strat powstałych w gospodarstwach rolnych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego tj. przymrozki wiosenne, które miały miejsce w dniach 01.05.2025 r. – 15.05.2025 r.
Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy w Radzanowie w terminie
do dnia 30 maja 2025 r.
Do wniosku producent rolny musi dołączyć:
- kopię wniosku o płatności bezpośrednie na rok 2025 r. do ARiMR (bez załączników mapowych),
- kopię zgłoszenia do systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ)-jeżeli posiada zwierzęta,
- pisemne oświadczenie czy producent wnioskował albo będzie wnioskował w roku bieżącym o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy.
Przypominamy, że powierzchnią gospodarstwa rolnego, którą należy wpisać we wniosku jest to powierzchnia zgłaszana do dopłat bezpośrednich w ARiMR. We wniosku należy:
- uwzględnić wszystkie uprawy i ich powierzchnię (również uprawy w których straty nie wystąpiły);
- oznaczyć we wniosku działki rolne (uprawy) na których wystąpiły szkody w związku z wystąpieniem przymrozków wiosennych (na których konieczne jest przeprowadzenie oględzin i szacowaniu szkód).
Wniosek należy składać w Urzędzie Gminy w Radzanowie.
Formularz wniosku jest dostępny do pobrania:
- W Urzędzie Gminy Radzanowo– pokój nr 33;
- Ze strony internetowej - WNIOSEK, INSTRUKCJA, OŚWIADCZENIE
Wójt Gminy Radzanowo
(-) Piotr Jakubowski
Osoba do kontaktu: Ewa Wiejas - Nowacka